Vandaag, vrijdag 15 mei 2026, speelde de Swing Dixielandband voor het eerst op het gezellige Breda Jazz in Breda. Voor de muzikanten was het een bijzondere ervaring om onderdeel te mogen zijn van dit bekende jazzfestival, waar de binnenstad volledig in het teken stond van live muziek en gezelligheid. Met hun herkenbare sound, vrolijke uitstraling en mobiele optreden trokken de muzikanten veel bekijks in de straten van Breda. Het publiek genoot zichtbaar van de swingende klanken en overal ontstonden spontaan glimlachen, applaus en dansende bezoekers. De sfeer in de stad was fantastisch. Tussen de vele jazzliefhebbers, volle terrassen en gezellige straatjes wist de band een heerlijke muzikale sfeer neer te zetten. Voor de Swing Dixielandband was dit eerste optreden op Breda Jazz absoluut een optreden om trots op te zijn en hopelijk volgt er in de toekomst nog veel meer!